יום רביעי, 8 בפברואר 2012

פורום לימודי



השבוע סיימתי לימודיי לתואר שני "בתקשוב ולמידה" אני זוכרת את השבוע הראשון שלי בלימודים אשר
פגשתי בו את ראש החוג ד"ר גילה קורץ,בראשי עלו הרבה מחשבות ושאלות בכל הקשור לנושא
התקשוב .וכל הקשור בטכנולוגיות הידע והשפעתה על החינוך בבית הספר בו אני מלמדת בפרט ועל
מערכת החינוך בכלל, את התשובות לשאלות אלה ואחרות קבלתי מענה בסמסטר הראשון בקורס
"תקשוב ולמידה " של ד"ר גילה היא התייחסה לפורום לימודי .
בפורום דנים בהרחבה טכנולוגיות תקשוב א-סינכרוני דיון מתמשך- תהליך ארוך של שיחה בין
המשתתפים שאינו מוגבל בזמן ובמקום ,לפורום יש מנחה של קבוצת הדיון ,הסטודנטים או
התלמידים מחליפים דעות ועמדות,התגובות של המנחה מהירות,כל תלמיד יכול לשאול השאלה
שהוא רוצה .מטרות הפורם -דיון בתוך הפורם,החלפת דעות,למידה הדדית.
חשוב מאוד בפורום לא לדון בנושאים אישיים אלא הודעות שקשורות לנושאים שנלמדים בכתה.
יש לציין כי התנסיתי בנושא הפורום לפני שלוש שנים בנושא המתמטיקה בחט"ב ,סמסטר שלם הפעלת
הפורום עם התלמידים ,הנחיתי אותם .כאשר במסגרת הפורום הפצתי דפי עבודה בחומר הנלמד ע"י
בניית קבצים ,לתלמידים הייתה גישה לקבצים,דפי העבודה,הם החליפו דעות בניהם הפנו אלי מס'
שאלות הייתי חוזרת אליהם ברעיונות שעזרו להם בלמידה ובפתרון של דפי העבודה .
השתתפות התלמידים הייתה מרובה ושיתוף פעולה בניהם תרמה רבות לידע ולהישגים שלהם.
מהתנסותי בפורום שהיה בהנחיתה של ד"ר גילה אני מרגישה כשיטת לימוד זו הוסיפה לי הרבה
מוטיבציה והבנה לנושאים שנדונו במסגרת הפורום.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה